14 januari 2016

Shoppen

Veel vrouwen worden heel gelukkig van een goedgevulde kledingkast, mooie schoenen of een fijne tas. Zo'n vrouw ben ik dus niet :-) .

Mijn kledingkast is van zeer beschaafd formaat en daar past alles (dus inclusief tassen en schoenen) met gemak in. Zo ongeveer eens per jaar krijg ik een bevlieging en besluit ik dat ik mij voortaan als een 'echte dame' zal gaan gedragen en vooral kleden. Dan koop ik een stapel mooie kleren en een paar potjes nagellak en zie ik er zeker een week lang uit als om door een ringetje te halen.


En dan komt de klad er in.

Want mooie kleren en een moestuin gaan niet heel goed samen. Soms probeer ik het wel, maar dat eindigt altijd met niet-uitwasbare moddervlekken of groene vegen. Je kunt mij dan ook uittekenen in een spijkerbroek, t-shirt, een fijn vestje erover en gympen aan mijn voeten. 
Sorry. Meer dame kan ik er in het dagelijkse leven echt niet van maken!

Voordeel is dat ik ook niet zo vaak naar kledingwinkels hoef. Ik houd namelijk ook al niet van winkelen. Het is dat ik drie winkelgrage dochters heb, maar anders zou je mij zelden of nooit in een (kleding)winkel tegenkomen. Kleding kopen voor/met mijn meiden vind ik trouwens wel heel leuk, omdat zij daar erg blij van worden.

                                      

Toch zijn er zowaar een paar winkels waar ik WEL blij van wordt. Heel blij zelfs.
Dat zijn, je raadt het al, meestal winkels waar ze planten en/of zaadjes verkopen.
Van winkels met kook- en bakspullen of boeken word ik ook gelukkig.

Mijn absolute lievelingswinkel is deze:




Herken je 'm???

                                                                   Precies: het is


Dille en Kamille! Staat met stip en onbetwistbaar bovenaan.
Ik ben er volgens mij nog nooit naar buiten gelopen zonder er iets van jam, thee, tapenade, chocola (die witte met citroen!!!) of een ik-wist-niet-dat-het-bestond-maar-plotseling-absoluut-onmisbaar keukenapparaatje te hebben gekocht. Het is maar goed dat het dichtstbijzijnde filiaal 45 autominuten verderop staat, anders zou ik er wekelijks te vinden zijn.

Naar een winkel waar ze planten, bloemen en/of zaadjes verkopen krijg je me dus ook altijd mee.
En dan graag niet zo'n modebewust plantenwarenhuis, maar graag zo'n achteraf gelegen kwekerijtje of een fijne landelijke winkel. Waar je uren kunt struinen tussen honderden zakjes zaad (iedere tuinliefhebber weet nu volgens mij welke winkel ik hiermee bedoel ;-) ) of kunt ronddwalen tussen eindeloze rijen liefhebbersplanten. Van een dergelijke winkel vertrek ik zelden zonder goedgevulde kofferbak.....

Zoiets als dit:     Afbeeldingsresultaat voor afbeelding kofferbak planten

En iedereen maar denken dat wij een grote auto rijden omdat wij drie kinderen hebben :-).
Welnee, die passen wel op iedere achterbank. De ware reden is dat wij altijd met een kofferbak vol planten of tuinspullen thuiskomen! De buurkinderen van ons vorige huis hadden dat al snel door.
Voor hen waren wij 'die mensen die altijd plantjes in de auto hebben'.
Precies. Dat zijn wij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten